Když padá listí

Seznamování s tradicemi (posvícení, dýňování, advent). Poznávání přírodních zákonitostí – změny počasí (vítr, déšť, mlha), koloběh vody v přírodě, význam vody pro Zemi, ale i její ničivé důsledky jako živlu. Rozšiřování poznatků o činnostech, které tělu prospívají a které mu škodí. Rozvoj poznatků o lesní zvěři, o způsobu života, o nutnosti zvěř v zimních měsících přikrmovat.

 

  1. 10. – 11. 11. Podzimní tradice
  • Seznamování s tradicemi slovem i prožitkem.

Foukej, foukej větříčku – pouštíme draky

  • Získávání poznatků o přírodních jevech.
  • Rozvoj řečových schopností dětí.

Pondělí

  • Rozhovory o tradicích – „Svátek všech svatých“ – dušičky. Vysvětlování, rozhovory. Četba z knihy J. Lada „Dětem“.
  • Výroba svícnu ze zavařovací sklenice. Používání netradičního výtvarného materiálu.

Úterý

  • Seznamování s příslovími spjatými s podzimem.
  • Výroba draka z ruliček od toaletního papíru.
  • Proč mohou draci létat? Rozhovory nad obrázky.
  • Hra „všechno létá, co peří má“.

Středa

  • Opakování písní o podzimu, poslech četby.
  • Částečný nácvik písně „Pyšný drak“
  • Lampionový průvod

Čtvrtek

  • MTU

Pátek

  • Karneval v MŠ 

 

Prší, prší …

  • Poznávání přírodních zákonitostí.
  • Rozšiřování poznatků o důležitosti vody.
  • Rozvoj pohybových schopností u dětí

Pondělí

  • Rozhovory nad obrázky „Koloběh vody“, pracovní listy, omalovánky.
  • Voda a její výskyt v přírodě.

Úterý

  • Rozvoj pohybových schopností a dovedností – s gumou –  poskoky a přeskoky.
  • PH „ Na Myšky“ – s padákem.

Středa

  • Posvícení v MŠ – pečení posvícenských koláčů.

Čtvrtek

  • Poslech četby J. Lada „Dětem“- rozhovory o tradicích.
  • Stříhání, lepení, dokreslování „Deštník z papíru“

Pátek

  • Opakování písní o podzimu – částečný nácvik písně „Zlaté posvícení“.
  • Vysvětlování přísloví o Svatém Martinovi.
  • Procházka k rybníku a potoku.

 

  1. 11. – 18. 11. Lidské tělo
  • Procvičujeme části lidského těla, učíme se pojmenovat vnitřní orgány a znát jejich funkci. Rozšiřujeme si poznatky o činnostech, které tělu škodí, co tělu prospívá a znát pravidla pro ochranu vlastního zdraví.

Pondělí  

  • Procvičujeme s dětmi správné pojmenování částí těla, určení je na sobě a vysvětlení jejich funkce. Námětová hra „Nechci vidět“.
  • Kresba lidské figury – dbát na celistvost postavy ve vhodném oblečení pro toto roční období

Úterý  

  • Pomocí vhodných otázek vést s dětmi rozhovor, které činnosti jsou pro lidské zdraví škodlivé a co našemu tělu prospívá.
  • Pracovní list „Foukej, foukej větříčku“.

Středa

  • Ukazujeme a správně nazýváme části lidského těla na druhé osobě. Námětová hra „Kam tě pohladím?“
  • Pracovní list „Vybarvi orgány v těle“ – žlutý mozek, červené srdce a tepny, modré plíce a pokus se vysvětlit funkci těchto orgánů.

Čtvrtek 

  • Učíme se znát, co tělu škodí a co mu prospívá. Zdravá strava – námětová hra „Vaříme kaši“
  • Pracovní list „Lidské tělo“ – Dokresli a vybarvi dle slovního diktátu.

Pátek

  • Rozvoj pohybových schopností. Procvičování poskoků na jedné noze. Poskoky na panákovi. Pohybová hra „Hlava, ramena …“

 

  1. 11. – 25.11. Bude zima, bude mráz …
  • Upevňovat kladný vztah k přírodě.
  • Rozšířit znalosti o lesní zvěři a nutné pomoci volně žijícím zvířatům.

Pondělí

  • Nácvik pohybové hry „Na zvířátka“.
  • Rozvoj obratnosti – lavička, žebřiny.

Úterý

  • Vytrhávání a nalepování papíru „Sova“
  • Nácvik písně „Veverka“

Středa

  • Práce s obrazovým materiálem „Kde zvířátka žijí“.
  • Přiřazování obrázků zvířat k symbolům lesa, pole, vody.

Čtvrtek

  • Kresba libovolného lesního zvířete
  • Mladší děti – vystihnout hlavní znaky zvířecí figury.
  • Starší děti – dodržovat správné postupy a pečlivost při práci.

Pátek

  • Zrakové vnímání
  • Starší děti – pracovní listy
  • Mladší děti – „Na hledače“
  • Procházka ke krmelci.

 

  1. 11. – 2. 12. Příprava na advent
  • Seznamovat děti s tradicemi spojenými s předvánočním časem.

Pondělí

  • Poslech četby J, Lada „Dětem“
  • Rozhovory o tradicích

Úterý

  • Prostorová orientace
  • Mladší děti – umísťování předmětů dle slovní instrukce učitelky.
  • Starší děti – správné používání předložek při určování místa.

Středa

  • Výroba čerta z vlny – používání netradičního výtvarného materiálu.
  • Sluchové vnímání – „Na spícího krále“.

Čtvrtek

  • Rohy, kožichy, kopyta – nácvik pohybové hry.

Pátek

  • Procházka v obci – pozorování vánoční výzdoby.