Kouzelná zima – zimní činnosti v MŠ

Téma: Objevujeme svět kolem nás

 

Dílčí cíle

Vést děti k přesnějšímu uvědomování si střídání ročních období, měsíců a dnů. A učit je pojmenovat. Bližší seznamování s částmi dne (používání pojmů – ráno, dopoledne, poledne, odpoledne, večer, noc, snídaně, přesnídávka, oběd, svačina, večeře) a činnostmi s nimi spojenými.   Poznávání profesí, se kterými se děti setkávají a seznamování s tradičními řemesly. Poznávání materiálů, ze kterých jsou předměty kolem nás vyrobeny a jejich vlastnosti.  Osvojování si poznatků a dovedností důležitých k podpoře zdraví, bezpečí, osobní pohody i pohody prostředí.

 

Akce mateřské školy

  • MTU
  • Divadelní představení „Příběhy malé Budhy“
  • Kouzelnické představení
  • Divadelní představení „Cesta do pravěku“
  • Vědecké laborky
  • Karneval v MŠ
  • Dětský úsměv

 

Pohybové činnosti

  • Hra papírovou koulí na pohyblivý cíl. „Na jelena“, hod na pohyblivý cíl.
  • PH – „Na zvířátka“.
  • Pohotová reakce na daný signál „Včelí královna velí“
  • Honěná s pravidly
  • „Na řemesla“ – vyjádření profese pomocí pantomimy.

 

Tvořivé, konstruktivní, výtvarné a estetické činnosti (rozvoj jemné motoriky a grafomotoriky)

  • Výroba čepičky na karneval. Stříhání, lepení, dokreslování.
  • Omalovánky „Profese“.
  • Skládání dřevěných puzzle „Celý rok“.
  • Sestavování magnetické autodráhy.

 

Činnosti vedoucí k povědomí o okolním světě a jeho dění.

  • Rok je dlouhý copánek“- střídání a charakteristika ročních období. Práce s obrazovým materiálem.
  • Seznamování s názvy měsíců v roce.
  • Procvičování dnů v týdnu.
  • Činnosti spojené s částmi dne. Námětová hra „Na rodinu“.
  • Význam práce pro společnost a pro jedince
  • rozhovory „Kde pracují moji rodiče?“, „Proč rodiče pracují?“
  • Seznámit děti s různými druhy profesí, přiblížit význam práce, naučit děti názvy profesí, se kterými se setkávají ve svém okolí.
  • Didaktické pomůcky „Profese“, přiřazování, rozhovory, pojmenování.
  • Pracovní listy „Profese“.
  • Vyhledávání různých materiálů v přírodě.
  • Procházka po okolí. Vyhledávání různých materiálů v přírodě.
  • Procházka do lesa. Pozorování změn v přírodě. Rozhovory (pojmy-pučení, poupata, jehnědy).

 

Řečové, jazykové činnosti. Rozvoj paměti.

  • Práce s básní „Kominík“
  • Vyhledávání předmětů dle daných vlastností. Používání podstatných a přídavných jmen
  • námětová hra „Chodím, hledám…“
  • Opakování písně „Sněží“ s pohybem.
  • Nácvik písně s pohybem „Sněhulák“.
  • Co kdy dělám? Aktivace sloves. Přiřazování obrázků k částem dne.

 

Předmatematické činnosti

  • Vyhledávání předmětů dle předem daných vlastností.
  • Vytváření skupin předmětů dle druhů materiálu, ze kterých jsou vyrobeny.
  • Skládání dle vzoru. Geometrické tvary.

 

Rozvoj smyslového vnímání

  • „Tajemství v pytli“ – poznávání předmětů podle hmatu, určování vlastností předmětů.
  • Koordinace ruky a oka „Předškolák“
  • Pexeso